להיגמל כליל מהתמכרויות – באמצעות טיפים מקורס לימודי NLP

כאשר אנו מדברים על התמכרויות, באופן אוטומטי האסוציאציות שעולות לנו למוח הן, אלכוהול, סמים, גניבה, סמארטפון וכו'. שהם למעשה מקרי הקצה של בעייות ההתמכרות, אבל למעשה רבים מאיתנו סובלים מהתמכרויות ברמות התמכרות שונות. לעיתים זו היא תנועת גוף שאנו חוזרים עליה שוב ושוב ללא סיבה הגיונית, ולפעמים זו התמכרות לאוכל ולמתוקים.
לא תמיד אנו מודעים לכך שאנחנו מכורים. אנחנו הרבה יותר נעדיף להאמין ולספר לעצמנו שמדובר סתם בהרגל או בהסתגלות. בגישה זו אנו חוטאים לאמת, ולא כנים עם עצמנו, וזה בסוף יקשה עלינו להיפרד מההתמכרויות לשלום.
שיטת NLP לגמילה מהתמכרויות, היא שיטה יעילה ומוכחת להבסת כל התמכרות.
כדי להבין מעט יותר על התמכרויות ועל הדרכים להפטר מהן דרך שיטת NLP תמשיכו איתנו למאמר הבא.

גמילה מהתמכרויות על פי קורס NLP

תוכן עניינים

למה אנחנו מתמכרים? – ההסבר שנלמד בקורס הלימודים של NLP

 

קיימות מספר סיבות לכך שאנשים מתמכרים.

הסיבות העיקריות להתמכרויות הן:

  • כאב

הכאב הוא אחד הסיבות העיקריות בגינו אנשים מתדרדרים להתמכרויות. אנשים שחוו ילדות קשה ומורכבת, ונושאים על נפשם צלקות קשות מן העבר. סובלים בדרך כלל מהתמודדויות יומיומיות שכמעט בלתי אפשרי לשאת אותן. מה שמוביל אותם לבריחה מהמציאות. והדרך הכי זמינה והכי מהירה לבריחה מהמציאות היא שימוש מופרז ולא אחראי בסמים ובאלכוהול. מה שנותן אמנם הפוגה זמנית מהמציאות הקשוחה. אבל מוביל להתמכרות קשה ומסוכנת.

  • לחץ חברתי

לעיתים מה שמוביל בן אדם להתמכרות זהו לחץ חברתי. הדבר שכיח מאוד בקרב צעירים. למשל כאשר הם יוצאים לבלות ו'החברה' פותחים בקבוקי אלכוהול ושותים, או כאשר יוצאים לטיול ו'המקובלים' שבחבורה מעשנים דברים שהעישון לא יפה להם. אבל האדם הבודד שכל כך רוצה להרגיש חלק בלתי נפרד מ'החברה' מחקה אותם במעשים אלו, ונגרר מבלי לחוש בכך לתוך התמכרות מסוכנת, שעלולה ללוות אותו למשך כל חייו.

  •  הנאה

 ההתמכרות שנובעת מתוך הנאה היא למעשה ההתמכרות הנפוצה ביותר. מדובר באדם שמסגל לעצמו למשל, שתיה מופרזת של קפה, או שהוא מרגיל את עצמו לעישון מרובה, או לצריכת מתוקים נטולת גבולות. אנשים שמגיעים להתמכרות מתוך הנאה נוטים להתכחש לכך שהם מכורים. הם ילכו סחור סחור, ויסבירו באלף תירוצים ודוגמאות למה הצריכה המופרזת שלהם של…. היא סתם נהנתנות, ואין לזה שום קשר עקיף או ישיר להתמכרות.

 

חמלה כתנאי מקדים לטיפול בהתמכרויות בשיטת NLP

בבואנו לטפל באדם ממוכר. נדרשת גישה חומלת ומכילה.

באופן אינסטינקטיבי כאשר אנו נחשפים לאדם ממוכר, אנו נוטים לחשוב עליו שהוא איש נטול אחריות, מופקר, חסר מעצורים וגבולות. שתמורת מעט הנאה הוא מוכן לשעבד את כל חייו התקינים והסדירים. או לחילופין נחשוב שהוא חולה נפש, או איש לא מאוזן רגשית ונפשית.

אבל גישה זו היא לא נכונה בכלל בבואנו לטפל באדם הסובל מהתמכרות.

אנחנו חייבים להבין שאדם שהגיע למצב של התמכרות עשה זאת בשל עבר מורכב וקשה, חוויות מטלטלות, או ילדות בלתי נסבלת. או עוד כל מיני חוויות קשות שדרדרו אותו למקום הקשה.

ברגע שנאמץ את הגישה הזו, באופן טבעי נתמלא בחמלה ורחמים עליו, ורק מהמקום הזה נצליח לטפל בו.

אם אתה אדם שרוצה להיגמל מהתמכרות לא על ידי מטפל, אז הדברים נכונים גם כלפיך. תבין ותכיל את עצמך ותחמול על עצמך, רק ככה תוכל לעזור לעצמך.

 

ועכשיו נעבור לטיפול עצמו של NLP בהתמכרויות, שלב אחר שלב בתמצות ועל רגל אחת.

אז איך ניגמל מהתמכרות בעזרת NLP?

 הכרה בהתמכרות

קודם כל יש להכיר בכך שאנו ממוכרים. אנו בדרך כלל נוטים להתכחש למצבנו, ולראות את ההתמכרות שלנו כמשהו קצת חריג, אבל עדיין סביר ונסבל. בגישה זו לא נצליח לצאת מזה.

התמודדות ולא התמכרות

נשתחרר מהתיוג הזה שאנחנו 'ממוכרים'.

נסביר לעצמנו שזה בסך הכול הרגל לא טוב שלנו, בניסיון להתמודד עם מציאות מורכבת וקשה.

מוטיבציה

בשביל שנצליח להיגמל אנו חייבים להיות חדורי מוטיבציה ברמה הגבוהה ביותר. אבל המוטיבציה חייבת להיות חיובית וחומלת ואסור שתבוא ממקום קשוח, תובעני, ושיפוטי. שרק יגרום לנו להתייאש ולשבור את הכלים.

איך נעשה את זה?

ננסה לדמיין את החיים שלנו ללא ההתמכרות ממנה אנו סובלים. איך יראה סדר יומנו ללא אלכוהול? איך נרגיש כאשר נצליח להפסיק לעשן? שאלות מסוג זה מובילות למוטיבציה חיובית.

זיהוי גורמים והתרחקות מהם

יש להתרחק ככל האפשר מדברים שמגבירים את סף הגירוי שלנו. למשל אם אנחנו מכורים לסיגריות, נתרחק מריח העישון.

נתרחק גם מאנשים שמעודדים אותנו להתמכרות. למשל אם יש לך חבר שתמיד דוחף לך סיגריות בנדיבות, תשתדל לא לפגוש אותו בתקופת הגמילה.

בירור כוונות וגורמים

נעמיק ונחפור בעצמנו על מנת להבין מהם הגורמים שהובילו אותנו להתמכרות, תהליך זה הוא קריטי להצלחת תהליך הגמילה ולתהליך הריפוי שלנו. אל תחששו ממסקנות קשות. תתעמתו אם העבר שלכם בצורה אמיצה.

יצירת חלופות חיוביות

כאשר אנו נגמלים מדבר שהיה עד לפני רגע חלק בלתי נפרד מאיתנו. נוצר בנו חסר גדול, ואנו נדרשים למלאות את החלל שנוצר בתוכנו במשהו חיובי, על מנת שתחושת החסר והריקנות לא תדרדר אותנו אחורה.

חשוב להתחיל לעסוק במשהו שאנחנו ממש אוהבים, למלאות את סדר יומנו באופן שנהיה מסופקים מעשיה חיובית ומשמעותית. וכך לא נרגיש, או לפחות פחות נרגיש בחסר.

 

פניה לעזרה מקצועית של מטפל NLP

הטיפים שמופיעים כאן הם מצוינים, אך הם לא מספיקים במקרה של התמכרות, במיוחד אם היא קשה. גם במידה והצלחנו להיגמל לחלוטין אנו עלולים ליפול לאחור, אם לא נטפל בצורה מקצועית ויסודית בשורש הבעיה. ולכן קריטי כל כך להיעזר במטפל NLP מוסמך, על מנת להשלים את הגמילה באופן שיצליח ויחזיק מעמד לנצח. ואחרי הטיפול, כדאי לשקול ללכת לקורס nlp, וככה גם תוכלו לעזור לעוד אנשים.

 

לסיכום:

  • כדי שנצליח להיגמל מההתמכרות שלנו, אנחנו חייבים להודות ולהכיר בבעיה.
  • אנחנו חייבים להתחמש במוטיבציה חיובית בשפע. להתרחק מאזורי גירוי.
  • ליצור לעצמנו חלופות חיוביות. והכי חשוב להיעזר במטפל NLP מקצועי.

בהצלחה רבה.

שאלות נוספות

אנשים תרים אחר התשובה לשאלה הזו על מנת להבין את השורש העמוק לבעיית ההתמכרות. ואכן יש מספר סיבות שמובילות בני אדם למצבי התמכרות שונים. והן בעיקר כאב, לחץ חברתי והנאה.
כדי לעזור לבן אדם ממוכר להיגמל, צריך רגש אחד שחשוב שנחוש כלפי הממוכר, בין אם זה מישהו אחר, ובין אם זה אנחנו, עצמנו. שבלעדיו לא נוכל להשיג את מטרת הגמילה. לרגש הזה קוראים 'חמלה'.
אלעד גבריאלוב
אלעד גבריאלוב

לאחר מבצע צבאי אכזרי בו לקחתי חלק, חוויתי קשיים גדולים עם עצמי. בהמלצת חבר פניתי לטיפול בשיטת NLP ומאז חיי השתנו מקצה לקצה. בהמשך לקחתי קורס מקיף ב NLP וזה שדרג מאוד את חיי, ומאז לקחתי על עצמי את השליחות לעזור לכמה שיותר אנשים ללמוד את השיטה ולהסתייע בה.

מורה ל n.l.p.
לחזור אליך עם יותר פרטים לגבי הקורסים?
פוסטים אחרונים
לחזור אליך עם יותר פרטים לגבי הקורסים?