לגרום למישהו אחר להשתנות – האם זה אפשרי? על פי קורס NLP

מישהו יקר לליבנו תקוע במקום מסוים בחיים, ואנחנו חושבים שהוא ממש לא טוב בעבורו. אנחנו יושבים לו על האוזן וחופרים לו בלי סוף, אבל לא מצליחים להתניע אותו לעבר השינוי הרצוי. הוא בשלו. לא מוכן לזוז אפילו מילימטר, וכל ניסיונות השכנוע שלנו נופלים על אוזניים אטומות.
זה מתסכל, וזה קשה. במיוחד לאור העובדה שאנחנו רוצים את טובתו בלבד. אז למה הוא לא מבין את זה?
ופה עולות השאלות; האם ניתן בכלל לגרום למישהו להשתנות? האם המחשבה שלנו שהשינוי נחוץ בשבילו בכלל נכונה? ואם כן כיצד עושים את זה? – לפניכם הדרכה מועילה מתוך קורסי הלימודים של NLP

לגרום למישהו אחר להשתנות - NLP

תוכן עניינים

כיצד נדע שמישהו צריך להשתנות, אולי זו פטרונות פסולה מצידנו?

הרבה אנשים נוטים לחשוב ולהאמין, שהראיה שלהם את המציאות היא הנכונה והמדויקת. ומהמקום הזה קל להם מאוד להחליט מי בסדר, ומי זקוק לשינוי כזה או אחר.

ופה חשוב מאוד שנהיה כנים ומודעים לעצמנו. האם השינוי שאנחנו מייחלים שמישהו יעשה, אכן קריטי וטוב בעבורו, בתחשב במכלול הנתונים בחייו. או שמא מדובר בראיה 'מפוכחת' וייחודית שבורכנו בה (לפחות בעיני עצמנו), ואנחנו מאמינים שהאנושות צריכה להתיישר איתה.

תופעה זו נפוצה במיוחד בקרב אנשים שעברו תהליך התפתחותי אישי, והם גילו את ה'אור' ומאותו רגע הם מאיצים בכל הסביבה החברתית והמשפחתית שלהם ללכת בעקבות אותו קרן אור. אך הם שוכחים לרגע, שמה שמאיר להם עשוי לסנוור מישהו אחר, ושלא כל מה שנכון למישהו אחד נכון גם לחברו.

כאשר נבדוק את זה עם עצמנו, לעיתים נגלה שאולי באמת כדאי שנרפה, ושאם יש מישהו שזקוק לשינוי זה אנחנו, שצריכים להרפות את האובססיה לשנות ולתקן את העולם.

אך לפעמים נגלה שאנחנו אכן פועלים באמת ובתמים ממקום אנושי ואכפתי, ומאמינים בלב שלם שהשינוי ישפר את חייו של היקר לליבנו בצורה משמעותית. זה יכול להיות למשל כאשר אנחנו רואים חבר שמגלגל חובות, וזאת מכיוון שהוא לא מנצל כישרון מולד שיכול להכניס לו הרבה מאוד כסף, וכולי. במקרים כאלה אכן יש מקום לנסות להשפיע על החבר לעשות את השינוי הדרוש.

 

כיצד לעודד אנשים לשינוי – טיפים מעשיים מתוך קורסי NLP

לא לגרום לאנשים להשתנות, אלא לגרום להם לרצות להשתנות


אין דרך לכפות על בן אדם שינוי. אנשים תמיד יעדיפו את המוכר והמצוי, על פני השינוי. ובבואנו לשנות מישהו עלינו להבין את הקושי האובייקטיבי והטבעי שיש בכך. אין דרך לגרום לבן אדם להשתנות באמצעות נוסחת קסם סודית. אלא בהרבה סבלנות, תבונה, אהבה ורצון טוב.

הגישה צריכה להיות; להביא את הבן אדם למקום שהוא רוצה להשתנות, כאשר הוא בעצמו מבין ויודע עד כמה זה יעזור לו וישנה את חייו. ולא לזרז אותו לשינוי מהיר וחצי כפוי, שנועד לכישלון.

האם הבן אדם בכלל בשל לשינוי?

לפעמים אנשים רוצים מאוד להשתנות, אך הם אינם בשלים לכך טכנית, נפשית או רגשית. כאשר זה המצב ייתכן שעוד לפני שנציע לבן אדם להשתנות, נצטרך לגרום לו ללכת לטיפול רגשי או נפשי שיכין את הקרקע לשינוי. לפעמים כדי לעשות את השינוי יידרש מאדם לעבור מקום עבודה, שכונה, דירה וכן הלאה. ורק כאשר זה יקרה, הוא יהיה מסוגל לבצע שינוי.

בשורה התחתונה; יש להגדיל ראש, ולא להתעלם מקשיים אובייקטיבים שמקשים על השינוי.

האם יש מישהו שידע לגרום לשינוי בצורה יעילה וטובה יותר מאיתנו?

זה שאנחנו מאמינים שמישהו צריך לעשות שינוי, זה לא אומר שאנחנו האנשים הנכונים לעשות זאת. לפעמים חבר קרוב יותר, יצליח לגרום לכך בצורה מהירה יותר. לעיתים מומלץ לגייס לצורך העניין איש מקצוע (כגון; יועץ כלכלי, מגשר, מטפל רגשי. תלוי לפי המקרה הספציפי) ובקיצור; תקדשו את המטרה ולא את הדרך.

לחץ הוא המחסום הגדול ביותר בדרך לשינוי

כאשר חשוב לנו שמישהו יעשה שינוי, אנחנו נוטים להפעיל עליו לחץ, לעיתים מאסיבי ולעיתים מתון. אך גם זה וגם זה מכשילים את המטרה.

שאלות כגון 'מתי תתחיל להזיז את עצמך' ו 'למה לא התחלת לעשות כבר את מה שסיכמנו', מוציאות את האוויר מהמפרשים, ומקשות על השינוי, שגם ככה קשה לבן אדם.

במקום זה יש להתאפק, גם כאשר זה ממש קשה, מהערות ציניות או ביקורתיות, ולהתאזר בהמון אורך רוח וסבלנות. וכאשר מזהים איזו שהיא תזוזה חיובית לכיוון השינוי, גם אם היא שולית ומינורית ביותר. חשוב לפרגן ולהוקיר אותו על כך. ככה ורק ככה ניתן לבן אדם את הכוח, המוטיבציה והרצון להמשיך בשינוי ולצלוח כל מחסום וכל קושי.

כדי לעבות את הכלים והטכניקות לעידוד אנשים לשינוי, כדאי לכם מאוד ללמוד את הקורס המהפנט והמאלף של שיטת NLP .

 

לסיכום:

אחד הדברים המורכבים ביותר בזירה החברתית, זה לגרום לאנשים לעשות שינוי.

לא תמיד כאשר אנחנו חושבים שהשינוי טוב בשביל מישהו, זה אכן כך. אבל במידה וכן ניתן להיעזר בטכניקות ייחודיות שנלמדים בקורסי הלימודים של NLP.

שאלות נוספות

אין ספק שלאיש מקצוע, יש מיומנויות רבות שמעודדות שינוי, שאין לאדם מן הישוב.
לפעמים זה לא ילך בכלל, ולעיתים זה יהיה מהיר מאוד. זה תלוי בגודל השינוי הנדרש ובאופי האדם.
אלעד גבריאלוב
אלעד גבריאלוב

לאחר מבצע צבאי אכזרי בו לקחתי חלק, חוויתי קשיים גדולים עם עצמי. בהמלצת חבר פניתי לטיפול בשיטת NLP ומאז חיי השתנו מקצה לקצה. בהמשך לקחתי קורס מקיף ב NLP וזה שדרג מאוד את חיי, ומאז לקחתי על עצמי את השליחות לעזור לכמה שיותר אנשים ללמוד את השיטה ולהסתייע בה.

מורה ל n.l.p.
לחזור אליך עם יותר פרטים לגבי הקורסים?
פוסטים אחרונים
לחזור אליך עם יותר פרטים לגבי הקורסים?