איך לפתח אהבה וקבלה עצמית, תרגילים מתוך קורס NLP

הרבה יותר מידי אנשים מסתובבים בעולם שלנו מורעלים ומפוצצי שנאה כלפי עצמם. הם עסוקים כל הזמן בהלקאה עצמית אכזרית, ובביקורתיות ושיפוטיות הרסנית על כל צעד או החלטה שהם עושים בחייהם.
קשה עד בלתי אפשרי לחיות את החיים בצורה זו. בן אדם שלא מקבל את עצמו כפי שהוא, והוא רוחש כלפי עצמו שנאה, לא יצליח להתפתח ולצמוח בשום תחום בחיים. אם זה בזוגיות ואם זה בחברה, אם זה בעסקים ואם זה בחינוך הילדים.
הבשורה הטובה היא שבן אדם יכול 'לחנך' את עצמו לקבלה ואהבה עצמית על פי שיטת NLP
במאמר זה נביא מספר טיפים לקבלה ואהבה עצמית מתוך הקורס של לימודי NLP .

איך לפתח אהבה עצמית nlp

תוכן עניינים

איך לפתח אהבה עצמית? המפתח לקבלה ואהבה עצמית נמצא בידיים שלנו!

כל אדם מסוגל וצריך להגיע למצב שהוא מקבל את עצמו ואוהב את עצמו בדיוק כפי שהוא. האם זה אפשרי? בהחלט כן!

זה מאוד תלוי בצורה בה אנחנו מסתכלים, חושבים ומדברים על עצמנו. בן אדם שנותן מיקוד גדול מידי לחסרונותיו ותכונותיו הפחות מוצלחות, מקבע לעצמו עם הזמן זווית הסתכלות מאוד שלילית כלפי עצמו. עד שהוא מתחיל לפתח אמונות חזקות שהולכות ומשתרשות בו שאומרות שהוא בן אדם פשוט לא מוצלח, לא שווה וכו'. ככל שאמונות אלה הופכות להיות חלק מהבן אדם, הוא מפתח כלפי עצמו שנאה שרק תלך ותתעצם, תלך ותגדל, ככל שגישתו השלילית של הבן אדם כלפי עצמו תמשיך.

אבל מהצד השני כאשר בן אדם מחליט להתמקד בעיקר בצדדיו החיוביים והמוצלחים, והוא נותן להם משקל משמעותי, ובמקביל הוא עושה תרגילים בקבלה ואהבה עצמית. הוא מתחיל אט אט לפתח כלפי עצמו אמונות חיוביות, שאומרות לו שהוא מוצלח, ושהוא מוכשר וכו'. וככל שאמונות חיוביות אלה מתקבעות בתודעתו הוא מצליח לקבל את עצמו ולאהוב את עצמו כפי שהוא יותר ויותר, וזו אהבה שרק תלך ותגבר ככל שהסתכלות חיובית זו כלפי עצמו תהפוך לחלק אינטגרלי ממנו.

בן אדם המצוי למרבה הצער במצב שהוא לא מקבל ולא אוהב את עצמו יכול לבחור בשתי דרכים:

  1. לשקוע בים של רחמים עצמיים ולהסביר לעצמו עד כמה הוא לא אוהב את עצמו בצדק, ולהאשים בכך את הילדות הקשה, את ההורים או את החברה. בכך הוא בעצם בוחר בהמשך התבוססות ושקיעה בשנאה עצמית שתוביל אותו לאבדון.

 

  1. לגלות תושייה ולהגיד לעצמו 'נכון שיש לך סיבות טובות ומוצדקות שבגינן קשה לך עם עצמך, אבל מה שהיה היה ואיננו עוד, ומעכשיו אני פותח עם עצמי דף חדש וחלק' . בגישה זו הבן נותן לעצמו הזדמנות פז לחיים חדשים מלאי שגשוג ופריחה.

 

אז לאחר שהבנו שקבלה ואהבה עצמית תלויות רק בנו, נביא כמה תרגילים מוכחים לקבלה עצמית שמתבססים על החומר הנלמד בקורס NLP  .

 

תרגיל מספר 1 – אל תשוו את עצמכם לאף אחד.

 אל תשימו את עצמם לעולם בהשוואה מול מישהו אחר. הבן היחידי שאתם יכולים להשוות את עצמכם אליו זה אתם עצמכם.

אין אף בן אדם בעולם שדומה לחברו, כל אחד וכישוריו, התמודדויותיו, אתגריו. כל אחד מאיתנו מתמודד עם תנאים סביבתיים ואישיים שונים לחלוטין מזולתו. ולכן כל השוואה של עצמנו למישהו אחר, מקורה בטעות ובאי הבנת המציאות.

כל בן אדם חייב לסגל לעצמו חשיבה שאומרת שהוא בן אדם מיוחד וייחודי! כמוהו אין עוד אחד! ככל שבן האדם יצליח להשריש בתוכו את המנטרה הזו, הוא פשוט יפסיק להשוות את עצמו לאנשים אחרים.

מה שכן מומלץ לנו, זה להשוות את עצמנו כלפי העבר שלנו, כלומר להסתכל אחורה על הדרך והתהליך החיובי שעשינו עם עצמנו, ולהגיד לעצמנו 'תראה איזה דרך עשית עם עצמך, איפה היית לפני שנה והיכן אתה היום'. השוואה מסוג זה מחדירה לנו מוטיבציה גבוהה, ורצון גבוה להמשיך ולהתקדם במעלה הדרך.

 

תרגיל מספר 2 – תחגגו את ההצלחות שלכם

 כל הצלחה קטנה כגדולה שחוויתם צריכה לקבל התייחסות משמעותית מצידכם. אל תתנו להישגים וההצלחות שלכם לחמוק לכם מבין האצבעות מבלי לשים אליהם לב.

כל פעם שצלחתם אתגר או אפילו משימה יחסית פשוטה ושגרתית, תתנו לעצמכם מילה טובה וטפיחה על השכם.

מומלץ לנו אפילו לפתח מנגנון של תגמול עצמי, כלומר כל פעם שאתם צולחים משהו שמשמעותי לכם תקנו לעצמכם משהו נחמד, או שתצאו לבלות במקום נחמד, לציון ולהנצחת ההצלחה בתודעה. זה יעזור לכם מאוד להבליט את ההצלחות שלכם ולתת להם משקל משמעותי, וכך הערך העצמי שלכם ינסוק מעלה מעלה.

 

 תרגיל מספר 3 – תשקיעו בעצמכם 

תפנו לעצמכם מספיק זמן לעשות מה שאתם אוהבים. אם אתם אוהבים ספורט תשקיעו בספורט, אם אתם חובבי בישול תתמקדו בזה, וכן על זו הדרך.

בן אדם שמטפח את עצמו, ונותן לרצונות ולתחביבים שלו מקום של כבוד בחייו, מתמלא בתחושת סיפוק שממלאת אותו באנרגיה חיובית.

וכמובן שבן אדם שטוב לו באמת מבפנים, מצליח להיות בן אדם נחמד וטוב יותר כלפי האנשים הסובבים אותו, שהם מצידם כמובן מגיבים לו בחיוב בהתאם ליחס שלו אליהם, מה שמחזיר לו תחושה חיובית עוד יותר. וכך מסתובב לו מעגל הקסמים שגורם לערך העצמי שלנו לזנק אל על.

חשוב גם לזהות את התחומים והכישורים שאנחנו בולטים בהם לטובה, ולעסוק בהם. עיסוק מסוג זה יגרום לנו להרגיש סיפוק אדיר, וידגיש לנו בצורה ברורה ובולטת את המיוחדות שלנו, מה שיתרום ללא ספק להסתכלות חיובית יותר שלנו כלפי עצמנו.

 

תרגיל מספר 4 – תפטרו מהאמונות המגבילות

 כל אחד מאיתנו סוחב עם עצמו מטען אמונות מלא וגדוש עוד מימי הילדות שלו. חלק גדול מהאמונות האלה כלל לא רלוונטיות, ואינן מושתות על יסודות עובדתיות נכונות. לרוב הן התקבעו בתודעה שלנו בעקבות כל מיני אירועים שליליים שחווינו במהלך ימי חיינו.

למשל ילד שעבר השפלה חברתית מסוימת  בבית הספר עשוי לפתח אמונה, שהוא פשוט לא מוצלח מבחינה חברתית. את האמונה הזאת הוא עשוי לסחוב איתו עשרות שנים אחרי האירוע. ואמונה זו עשויה להיות חלק משמעותי בבניית האישיות שלו, הכולל יצירת ערך עצמי נמוך.

לאמונות האלה קוראים בשיטת NLP  'אמונות מגבילות'.

אז כדי שנצליח לקבל ולאהוב את עצמנו בצורה מלאה יש להיפטר מאמונות מגבילות אלו לחלוטין, ובמקומן לאמץ אמונות חיוביות וטובות כלפי עצמנו, שיעזרו לנו לפתח את הערך העצמי שלנו.

כיצד עושים את זה? ניתן לנסות לעשות זאת לבד, אבל מומלץ יותר לעשות זאת בליווי ובעזרת מטפל בשיטת NLP .

 

בקורס ללימודי NLP תוכלו לקבל עוד מגוון טכניקות ושיטות יעילות, טובות ומוכחות, לאהבה וקבלה עצמית. אז אם אתם מהאנשים שאוהבים להשקיע בעצמם, קורס זה מומלץ לכם מאוד.

 

לסיכום:

  • כל בן אדם יכול לגרום לעצמו לאהוב את עצמו יותר. כדי שזה יקרה הוא יצטרך להתמקד בצדדיו החיוביים ולשים עליהם דגש, ובד בבד להקטין ככל הניתן את צדדיו הפחות מוצלחים.
  • איך לפתח אהבה עצמית? ניתן להיעזר במגוון טכניקות לצורך קבלה ואהבה עצמית שהן בין היתר: להימנע מהשוואה לאנשים אחרים, תגמול עצמי אחרי הצלחות והישגים,  טיפוח עצמי, והשלכת האמונות המגבילות.
  • את כל הטכניקות והשיטות לקבלה ואהבה עצמית ניתן לרכוש בקורס ללימוד שיטת NLP.

שאלות נוספות

אלעד גבריאלוב
אלעד גבריאלוב

לאחר מבצע צבאי אכזרי בו לקחתי חלק, חוויתי קשיים גדולים עם עצמי. בהמלצת חבר פניתי לטיפול בשיטת NLP ומאז חיי השתנו מקצה לקצה. בהמשך לקחתי קורס מקיף ב NLP וזה שדרג מאוד את חיי, ומאז לקחתי על עצמי את השליחות לעזור לכמה שיותר אנשים ללמוד את השיטה ולהסתייע בה.

מורה ל n.l.p.
לחזור אליך עם יותר פרטים לגבי הקורסים?
פוסטים אחרונים
לחזור אליך עם יותר פרטים לגבי הקורסים?