מרגישים מרוקנים נפשית? – למה זה קורה ואיך מתמודדים?

זה קורה לנו לפעמים. אנחנו מגיעים לעבודה, ובמקום להתחיל לתקתק את העניינים אנחנו בוהים באוויר ומנפיקים תפוקה ירודה וכמעט חסרת ערך. אנחנו מנסים לקום מזה, יוצאים להתאוורר עם כוס קפה וסיגריה, אך גם לאחר מכן חוזרים לא מאוששים, עם רמת אנרגיה ששואפת ל 0.
כאשר זה תוקף אותנו ליום אחד פעם בתקופה, זה לא נעים אך לא נורא. אבל כאשר זה קורה שוב ושוב זה כבר ממש בלתי נסבל, ופוגע באיכות החיים אנושות.
אז מה גורם לנו להתרוקן מאנרגיות, וכיצד קמים מזה? – לפניכם תובנות על פי קורסי הלימודים של NLP.

התמודדות עם ריקונות נפשית NLP

תוכן עניינים

אנרגיה ירודה והעדר מוטיבציה – למה הן באות?

בניגוד למה שהיה אפשר לחשוב. לא רק אנשים מובטלים וחסרי חיים מרגישים לעיתים מרוקנים וחסרי כוח נפשי. גם אנשים מאוד מלומדים, שמנהלים אורח חיים עשיר אינטלקטואלית, חברתית ועסקית, עשויים להרגיש לפעמים מרוקנים וחסרי מעוף וכוח.

ולשאלה, למה זה קורה, התשובה היא פשוטה – אורח החיים הטכני והיבש!

מהרגע בו אנחנו פותחים את עינינו אנחנו נוטלים את הנייד ליד, ועוד לפני שהספקנו לשטוף פנים אנחנו כבר נשטפים במלא הודעות הקשורות לעבודה או למשימות הקשורות למשפחה או שאר תחומי החיים. ביורוקרטיות מכאן ועד להודעה חדשה, משימות דחופות שאינן סובלות דיחוי, לימודים, פגישות, הספקים, יעדים וכולי.

וככה כל היום שלנו מתנהל. משימה מובילה למשימה. אתגר חדש משכיח את זה שהיה רגע לפניו, ואף מתעלה עליו מבחינת המורכבות שבו. וכך מגיעים לסוף היום גמורים ומרוקנים, כאשר אין כוח, זמן ואנרגיה להשקיע בעצמנו, במי שאנחנו באמת, ולטפח את הסיבה האמיתית שלשמה אנחנו חיים. ככה בדיוק נראים, חיים 'מלאים ומפוצצים' אך מרוקנים וחסרי טעם.

ואני שואל אותכם. האם אחרי יום שכזה, יש סיבה אחת לקום ליום שלמחרת עם חיוך, עם כוח, עם אנרגיה? האם אנחנו רוצים עוד יום קורע ושוחק ללא משמעות ותגמול הוגן.

אם אתם מזדהים עם השורות האלו, אני חושב שאין ספק שברור לכם שחייב לבוא פה שינוי אמיתי ויסודי, שיחזיר את המלאות הפנימית הנפשית לחיינו.

 

איך ממלאים את החלל, ומעניקים משמעות אנרגטית לחיים מחדש?

בקורס NLP לומדים שכדי להחזיר את האנרגיה לחיים, חשוב להטמיע בהם מספר שינויים נחוצים, שחלקם אולי ייראו לכם טיפשיים ולא הגיוניים, אבל הם פשוט עובדים:

  • להחזיר את ההנאה לחיים – גם אם בכוח.

כשאנחנו היינו צעירים הקדשנו הרבה מאוד זמן לדברים שמהנים אותנו, רק שעם הזמן מבלי לשים לב המגמה התהפכה. וויתרנו על רוב הבילויים שלנו, ואפסנו את מרבית ההנאות שלנו. ובקיצור עברנו לחיות חיים נטולי ברק וכיף.

אנחנו רצים אחרי הזנב של עצמנו בעבודה, רצים אחרי משימות, ומחויבים לכל העולם, ורק את עצמנו אנחנו שוכחים.

סטופ! עצרו הכול הגיע הזמן להנות.

גם אם סדר יומכם עמוס נורא, אתם קובעים לעצמכם זמנים מיוחדים במשך השבוע, שבהם אתם עושים אך ורק דברים שעושים לכם טוב – חוק שלא מפירים. יוצאים עם חברים, מטיילים בטבע, הולכים לים, וכן הלאה. בזמן הזה, אין עבודה, אין לחץ ואין סידורים. יש הנאה רבה, והטענת אנרגיות וכוחות להמשך החיים.

 

  • חיוך יוצר מציאות

נכון חיוך הוא תגובה אינסטינקטיבית של הגוף, כאשר משהו מצחיק אותנו או משמח אותנו. אבל זה יכול לעבוד גם ההפך. כלומר כאשר אנחנו מחייכים, גם אם ללא סיבה מוצדקת זה משפיע על הגוף וגורם לשמחה ולאנרגיות טובות. וכאן העצה היא פשוטה, מרגישים מרוקנים? תחייכו מלוא הפה. אני יודע זה נשמע משהו מיסטי נורא ונטול יסודות רציונליים, אבל זה לגמרי משהו שעובד ועובד טוב.

תוכלו להיעזר בסרטוני קומדיה או קריאת בדיחות, על מנת שהחיוכים יהיו טבעיים ואמיתיים יותר. ותוכלו גם לחייך בכל הכוח ללא טריגר, כן, כן בדיוק כמו המשפט שאתם חושבים עליו כעת; 'לחייך כמו מטומטמים' – זה שווה את זה (לא ליד אנשים כמובן).

 

  • צאו לשמש, הוא יאיר לכם את היום

לרוב אנחנו יוצאים מהמיטה, יורדים לרכב ונכנסים למשרד או לכל מקום עובדה שלא יהיה, ויוצאים משם רק בערב. את האפרוריות הזו מומלץ להפר באמצעות גיחות קצרות למרחבי טבע פתוחים, עם שמש שוטפת ומלטפת מעל.

עוצמת ויופי הטבע, השמש המאירה, והאוויר הזך והנקי משפיעים בצורה מעולה על הגוף והנפש. נופים ירוקים, ים כחול וציפורים מצייצות, מעודדים הרפיה והתחדשות אנרגטית פנימית.

גם אם אין לכם זמן לזה, כדאי לכם להקפיד על כך גם אם רק למספר דקות בודדות בדרך לעבודה, באמצע העבודה או לפחות בסוף היום, לקראת היום שלמחרת.

 

לסיכום:

כל אחד מאיתנו חווה לעיתים ירידה תלולה באנרגיות, והוא מרגיש מרוקן ונטול כוחות נפשיים. במצב שכזה חשוב שלא להשלים עם המצב, ולשלב בחיים ממדי הרפיה והנאה, שיחזירו לנו את הסיבה לחייך והמוטיבציה לקום בבוקר מלאי אנרגיה וכוח.

כדי ללמוד בהרחבה כיצד להתמודד עם העדר מוטיבציה, ועוד שלל מצבים בחיים. מומלץ לכם ללמוד קורס NLP מהיר ומשנה חיים.

שאלות נוספות

מפני שאז מרוב עומס, שוכחים להשקיע בנפש ומזניחים אותה ואת צרכיה.
בהחלט. טיפול NLP טוב יכול לשנות את המצב מקצה לקצה.
אלעד גבריאלוב
אלעד גבריאלוב

לאחר מבצע צבאי אכזרי בו לקחתי חלק, חוויתי קשיים גדולים עם עצמי. בהמלצת חבר פניתי לטיפול בשיטת NLP ומאז חיי השתנו מקצה לקצה. בהמשך לקחתי קורס מקיף ב NLP וזה שדרג מאוד את חיי, ומאז לקחתי על עצמי את השליחות לעזור לכמה שיותר אנשים ללמוד את השיטה ולהסתייע בה.

מורה ל n.l.p.
לחזור אליך עם יותר פרטים לגבי הקורסים?
פוסטים אחרונים
לחזור אליך עם יותר פרטים לגבי הקורסים?