פחד מטיסות – איך צולחים אותו? – תובנות זהב מקורס לימודי NLP

אם נהיה מספיק כנים, נודה שלרוב האנשים יש חשש קטן לפחות לפני שהם טסים. מדובר אמנם בפחד קטן שמדגדג מעט בקצה התודעה, ולא כזה שגורם להימנעות מטיסה, אבל הוא עדיין שם היכן שהוא בעומק המחשבות.
אבל אצל 3% מהאוכלוסייה הפחד מטיסה הוא לא כל כך קטן. הוא חזק מספיק בשביל לגרום להם שלא לטוס בכלל. הנתון הזה לא כולל הרבה יותר אנשים שסובלים מחרדות טיסה קשות, ובכל זאת בוחרים לטוס.
בשורות הבאות ננסה ביחד להבין מעט יותר, מהו אותו פחד מטיסה? וכיצד ניתן להתגבר עליו, באמצעות טכניקות הנלמדות בקורסי NLP.

פחד מטיסות NLP

תוכן עניינים

 

מהי חרדת טיסה? וממה היא נגרמת?

פחד טיסה עשוי לתקוף את האדם עוד הרבה לפני שהוא עושה את דרכו לשדה התעופה, לפעמים אפילו שבועות או חודשים לפני מועד ההמראה. בכל פעם שהוא רק חושב על הטיסה הוא נכנס ללחץ מטורף. וכמובן שהפחד רק הולך ונהיה נפוץ ועוצמתי יותר בשעת הטיסה עצמה.

פחד מטיסה נובע מכך שהאדם חש סכנה אמיתית ומוחשית בשעת הטיסה. אם זה מהתרסקות המטוס, חטיפה על ידי מחבלים, תאונה אווירית, ועוד שלל תרחישים אפוקליפטיים שהקשר בניהם לבין המציאות נע בין קלוש לתלוש. הרי גם מי שאינו מומחה גדול בסטטיסטיקה ובמספרים, יודע שהסיכוי להיפגע מתאונת דרכים או נפילה מסולם, הוא גבוה בהרבה מלהיפגע במהלך טיסה. אבל חרדה מטיסה כמו כל חרדה אחרת, לא צריכה טריגר הגיוני בשביל להתפתח.

ככל שעוצמת חרדת הטיסה חזקה יותר, כך הטיסה הופכת להיות מחוויה נעימה ושוברת שגרה, לסיוט בלתי נסבל. הפחד הזה עשוי להיות עד כדי כך אקוטי, שאנשים מסוימים יימנעו לחלוטין מטיסות.

 

כיצד מרגישה חרדת טיסה?

אנשים המתמודדים עם חרדת טיסה בדרגה בינונית, יחושו אי שקט והעדר רוגע. אבל לרוב הם יצליחו להתגבר ולהשתלט על תחושות לא נעימות אלו ולהסיח את דעתם מהפחדים בצורות שונות ומשונות.

לעומתם, אנשים בעלי עוצמת חרדה גבוהה, עשויים לפתח התקפי חרדה של ממש, שמתאפיינים בין היתר גם בתסמינים פיזיים, כגון: רעידות, הזעות, בחילות, הקאות, דופק מואץ, כאבי ראש, כאבי בטן ועוד. וזה ממש לא נעים.

לכן חשוב לטפל בחרדת טיסה, עוד לפני שעולים על המטוס. כדי שבשעת הטיסה כבר יהיה לנו את הכלים והטכניקות לגבור על הפחדים.

 

כיצד מתמודדים עם חרדת טיסה? – טכניקות מתוך קורסי NLP

לפניכם מספר טכניקות, שבכוחן לעזור לכם להתגבר על הפחד המעיק מטיסות באופן יסודי ועמוק.

  1. להתמודד ולא לברוח

אנשים רבים מאלצים את עצמם לטוס, אבל הם לא מתמודדים עם זה בצורה הנכונה. הם מלעיטים את עצמם בכדורי הרגעה או כדורי שינה. שותים אלכוהול, עוצמים עיניים בכל מהלך הטיסה ולא מעיזים להציץ מהחלון.

כל אלה אולי יעזרו להם לשרוד איך שהוא את הטיסה, אך הם לא ייעקרו את הפחד מהשורש, אלא ההפך. הלחץ שהם נתונים בו בשעת הטיסה רק יעצים את הפחד לקראת הטיסה הבאה שלהם. במקום זה יש לתור אחר דרכי התמודדות אמיצות ונכונות.

 

  1. התמודדות באמצעות דמיון מודרך

אם אתם מיומנים בטכניקות של דמיון מודרך, זה הזמן להשתמש בהן ולהירגע. במידה ואתם לא מיומנים, תוכלו להוריד קבצי שמע ייעודים לנייד, בהם מומחי דמיון מודרך יכוונו אותכם לעשות את זה בצורה מושלמת.

 

  1. הסחות דעת חיוביות

אין עניין לחוות את הפחד ולהתעקש לחוש אותו בכל רגע. במקום זה מומלץ להסיח את הדעת באמצעות תחביבים אהובים, שממלאים את המוח בדברים אחרים ומטשטשים את המיקוד שלו בחרדה. זה יכול להיות קריאת ספר טוב וסוחף, יצירות כגון ציור וצביעה, או אתגרי חשיבה כגון תשבצים סודוקו ועוד. במידה ואתם טסים עם עוד מישהו תוכלו להביא איתכם משחק קופסה מאתגר קטן ובאמצעותו להעביר את הזמן ולהפיג את המתח. גם האזנה למוזיקה אהובה, יכולה להרגיע ולהנעים את הזמן.

 

  1. מחשבות טובות כקונטרה לאלה הרעות

המוח שלנו מפעיל את מערכת ההרגשות והגוף שלנו, לפי מה שהוא חושב בזמן נתון. לכן חשוב שמול המחשבות השליליות והקשות, נחשוב גם על דברים משמחים וחיוביים. נכון, לפחות בהתחלה זה עשוי להרגיש מאולץ ולא טבעי. אבל בהמשך זה עשוי לעזור לנו מאוד. כאשר מדובר על טיסה לחו"ל, ניתן לחשוב למשל על היעד המעניין אליו אנחנו טסים, ועל חוויות ספציפיות שמחכות לנו לאחר הנחיתה וכן הלאה.

 

במידה ואתם מתמודדים עם חרדת טיסה אקוטית וכרונית, לא בטוח שטכניקות אלו תספקנה אותכם. לכן מומלץ מאוד לפנות לעזרה מקצועית אצל מומחה בטיפול NLP מבעוד מועד. למיטיבי לכת שבנינו כדאי לשקול את לימוד קורס הלימודים של שיטת NLP – זה יעזור להתמודד עם פחד טיסות ועם עוד מלא מצבים בחיים.

 

לסיכום:

פחד מטיסות הוא פחד מאוד נפוץ, ואנשים מסוימים עשויים להימנע מטיסות לחלוטין בעקבות פחד זה.

במקרים בינוניים של חרדת טיסה, ניתן להיעזר עם טכניקות של שיטת NLP. אך במקרים אקוטיים מומלץ לפנות לטיפול מקצועי אצל מומחה לnlp .

שאלות נוספות

הסיכוי שמטוס ייפגע הוא נמוך מאוד מבחינה סטטיסטית, כך שהפחדים בהקשר זה, נטולי הגיון בריא.
במידה וחווים התקף חרדה בעקבות טיסה, עשויים בהחלט לחוש; דפיקות לב מואצות, סחרחורת, כאבי בטן וראש ועוד.
אלעד גבריאלוב
אלעד גבריאלוב

לאחר מבצע צבאי אכזרי בו לקחתי חלק, חוויתי קשיים גדולים עם עצמי. בהמלצת חבר פניתי לטיפול בשיטת NLP ומאז חיי השתנו מקצה לקצה. בהמשך לקחתי קורס מקיף ב NLP וזה שדרג מאוד את חיי, ומאז לקחתי על עצמי את השליחות לעזור לכמה שיותר אנשים ללמוד את השיטה ולהסתייע בה.

מורה ל n.l.p.
לחזור אליך עם יותר פרטים לגבי הקורסים?
פוסטים אחרונים
לחזור אליך עם יותר פרטים לגבי הקורסים?