המדריך המלא ליצירת כימיה בקלות עם הסביבה – ראפור NLP

הכול בחיים שלנו סובב סביב תקשורת.
בעזרת תקשורת נכונה ניתן להתקשר לאנשים בצורה עמוקה, יעילה ומהירה.
אם רק נצליח למצוא את המפתח לליבו של כל בן אדם בעולם, הרי שזה יפתח לנו את כל השערים והאפשרויות להצלחה.
לו רק נצליח לכבוש את ליבם של אנשים, הם בקלות יתמסרו לנו ויתנו בנו אמון. והם גם יסכימו מתוך רצון אמיתי וכן, ללכת עבורנו הכי רחוק שאפשר, ולעשות עבורנו כמעט הכול.
והכי חשוב ומעל הכול נרוויח חיים איכותיים. חיים המלאים וגדושים בחברי אמת, שבאמת מחוברים אלינו ואוהבים אותנו – אהבת אמת. כזו שהיא לא מן השפה ולחוץ.
אז איך עושים את זה?
תפנו לעצמכם מספר דקות ותמשיכו איתנו לשורות הבאות.

יצירת כימיה - ראפור NLP

תוכן עניינים

ה'ראפור' היא שיטת NLP ליצירת כימיה ותקשורת עם אנשים בצורה נכונה, מהירה, ויעילה

קודם כל מה זה 'ראפור'?

'ראפור' היא השיטה מבית היוצר של שיטת NLP ליצירת תקשורת נכונה עם כל מי שסובב אותנו בחיינו. 'ראפור' היא מילה הבאה אלינו מהשפה הצרפתית, ומשמעותה הפשוטה היא כימיה.

 

מהם עקרונות ה'ראפור' בNLP?

העקרון הבסיסי של 'ראפור' מתבסס על תכונה טבעית הטבועה ברובינו, והיא לייצר לעצמנו דינמיקה נינוחה, בטוחה, וקרובה עם האנשים החשובים לנו. רוב האנשים מצליחים לעשות את זה עם חלק מהאנשים בעולם.

הבשורה הגדולה שהביאו מומחי וחוקרי NLP היא שניתן לקחת את היכולת הבסיסית הזו שנטועה בנו; לשדרג, לדייק, ולהעצים אותה באופן שיאפשר לנו להשתמש עם התכונה ששכנה אצלנו עד עתה, על אש קטנה ובמרחב מתוחם ומצומצם. ולהבעיר ממנה תבערה גדולה של כימיה וקרבה שתאפשר לנו להתחבר לכל אדם, בכל מקום, ובכל זמן.

'ראפור' יקנה לנו את היכולת לבנות לעצמנו מרחב בטוח, תומך, מבין, מכבד ומכיל. מרחב שייתן לאנשים הנמצאים בקרבתנו תחושה טובה ונינוחה.

כך נגרום לסובבים אותנו להתנהג בקרבתנו בצורה חופשית וטבעית, מבלי לחוש אי נוחות. ונעודד אותם לשתף אותנו בכל דבר בכנות, מבלי שיחששו מתגובה ביקורתית או שיפוטית מצידנו. אמנם לא נסכים על כל דבר ובהחלט יהיו פערים מסוימים ולעיתים אף פערים גדולים מאוד מולם. אך למרות זאת תמיד נשמור על כבודם וכבוד דעותיהם. ותמיד ניתן להם את התחושה שלא משנה מה. כל מה שיחשבו, יגידו, או יעשו יהיה לגיטימי וראוי מבחינתנו.

ברגע שנאמץ לעצמנו את העקרונות של 'ראפור'. נצליח להיכנס לתוך חיי זולתנו ולחוות את החיים מנקודת תחושתם. נוכל להבין מה מניע אותם ומה מרתיע אותם. מה מקשה עליהם ומה מקליל להם.

וכך נצליח ליצור לעצמנו קרבה חזקה, אם כל מי שנחפוץ בקלות ובמהירות.

 

אז למה כל כך קריטי ליצור 'ראפור'?

כל יום במהלך חיינו אנו פוגשים אין ספור אנשים. זה מתחיל במעגל הכי קרוב המקיף אותנו כל יום-כל היום, המורכב מבני משפחה, וחברים קרובים. איתם הכי חשוב לנו לשמר ולהעמיק את הקרבה והקשרים. בנפשנו הדבר. מי מאיתנו לא רוצה סביבה אוהבת, קרובה ותומכת? ואת זה נעשה ביתר קלות דרך מיומנויות התקשורת והכימיה של NLP – ה'ראפור' .

אבל זה לא עוצר שם. נקודות הממשק שלנו עם אנשים נמצאות בכל מקום. בעבודה, בסופר, בקניון, וכו' וכו'. ככל שנאמץ את עקרונות ה'ראפור' נזכה לסביבת אנשים אוהדת ומחבקת. אם עד היום מצאתם את עצמכם מתפוצצים ומפוצצים משא ומתן, רבים עם הקופאי בסופר, מתווכחים עם הפקיד במשרד הממשלתי ללא תכלית. הרי שבעזרת ה'ראפור' תלמדו להסתדר עם כולם ולפתור את כל העניינים, ולהגיע לתוצאות הרצויות מבחינתכם, בצורה בוגרת, יעילה, ומכבדת.

 

מה נרוויח בשימוש במיומנויות התקשורת והכימיה של NLP ?

לפניכם רשימה חלקית:

  • נהפוך להיות אהודים ומחוזרים על ידי הסביבה
  • נפתור בקלילות קונפליקטים וריבים עם הקרובים והחשובים לנו
  • נצליח לייצר הסכמות גם במקרים בעיתיים ומורכבים מאוד
  • נתחבר בקלות ובמהירות לאנשים
  • נצליח לתפקד בצורה מעולה בקרב קבוצות אנשים
  • נעזור לקרובים לנו לפתור את המורכבויות והקונפליקטים שלהם
  • נשפר בצורה חדה את יכולות השיווק והמכירה שלנו
  • נדע 'למכור את עצמנו' לסביבה בצורה טובה ונכונה
  • נצליח לכבוש ולהרשים כל מי שישב איתנו לשיחה
  • נשפר מאוד את הקרבה שלנו לבני משפחתנו

ועוד ועוד….

 

והנה כל תורת NLP לתקשורת וכימיה על רגל אחת

בסופו של יום אם נרצה לזקק את כל תורת ה'ראפור' למילה אחת. היא תהיה המילה 'דומה'.

ככל שנצליח לשדר לסביבתנו שאנו דומים להם הם יפתחו אלינו ויתחברו אלינו מהר יותר וטוב יותר.

או איך שקוראים לזה ה'ראפוריסטים' דומה מושך דומה. ככל שנשכנע את העומד מולנו שאנו דומים לו נרוויח את קרבתו. ואז נצליח בקלות לצלול לתוך עולמו, ולראות את המציאות מזווית ראייתו.

 

שיטת NLP  ליצירת 'ראפור' דרך תנועות וטון דיבור [שיקוף ישיר]

מומחי NLP  הגיעו למסקנה שאחת מהדרכים ליצירת כימיה עם בני שיחנו, היא חיקוי עדין ומושכל של תנועותיהם, וקצב וטון דיבוריהם.

כשאנו יושבים עם מישהו בפגישה, נתחיל לאט לאט ומבלי שיחוש בכך. להתאים את מנח הראש שלנו למנח שלו. וכן את מנח הגב שלו. נגביר או נאט את קצב הדיבור שלנו בהתאם לקצב הדיבור שלו, וכן את טון הדיבור שלנו. נשים דגש על מילים שהוא מדגיש, נחזור על תנועות יד או רגל שהוא מרבה בהן. ודרך זה ניצור קרבה לא מודעת איתו. כלומר בן שיחנו יחוש קרבה , אבל הוא אפילו לא יבין למה זה…

 

האם מומלץ ללמוד את טכניקות ה'ראפור' בצורה מסודרת?

ניתן לנסות ולסגל לעצמנו את העקרונות הבסיסיים של ה'ראפור' שלמדנו כאן. אבל ברור שזה יהיה פחות יעיל וחזק מאשר אם נלמד את ה'ראפור' בקורס NLP  מסודר. שיקנה שלנו את יכולות ה'ראפור' בצורה עוצמתית ומזוקקת.

 

לסיכום

  • במידה ונרצה לשפר את יכולת התקשורת שלנו נאמץ בחום את עקרונות ה'ראפור' של NLP  .
  • נגרום לסביבה שלנו להרגיש בטוחים ונינוחים בקרבתנו. נראה את המציאות מנקודת מבטם, ניצור הזדהות אמיתית עם מחשבותיהם ותחושותיהם , וכך נרכוש את אמונם, ונזכה בקרבתם.
  • ננסה גם ליצור קרבה לא מודעת עם בני שיחנו דרך חיקוי עדין ונבון של תנועותיהם, טון דיבורם, וכו'
  • באימוץ טכניקות ה'ראפור' נרוויח שיפור ניכר בכל נקודות הממשק שלנו עם בני אדם.
  • מומלץ מאוד ללמוד את מיומנויות ה'ראפור' בקורס של NLP מקיף ומסודר .

בהצלחה רבה.

שאלות נוספות

לכל מי שחשוב לו לשפר את הקשרים שלו עם סביבתו.
עקרונות השיטה, עשויים לשפר משמעותית כל מערכת זוגית, גם טרייה וגם ותיקה.
אלעד גבריאלוב
אלעד גבריאלוב

לאחר מבצע צבאי אכזרי בו לקחתי חלק, חוויתי קשיים גדולים עם עצמי. בהמלצת חבר פניתי לטיפול בשיטת NLP ומאז חיי השתנו מקצה לקצה. בהמשך לקחתי קורס מקיף ב NLP וזה שדרג מאוד את חיי, ומאז לקחתי על עצמי את השליחות לעזור לכמה שיותר אנשים ללמוד את השיטה ולהסתייע בה.

מורה ל n.l.p.
לחזור אליך עם יותר פרטים לגבי הקורסים?
פוסטים אחרונים
לחזור אליך עם יותר פרטים לגבי הקורסים?