להפסיק לעשן? – החלטה אפשרית לביצוע! הדרכה מקורס לימודי NLP.

רבים מהמעשנים רואים בגמילה מעישון, משהו בלתי מושג וחסר היתכנות מעשית. הם נחשפים תדיר לחברים שניסו לחדול מעישון וכשלו, וגם להם יש ברזומה מספר ניסיונות גמילה שלא עלו יפה בלשון המעטה – אז מה הפלא שהייאוש מחלחל, והאמונה שואפת לאפס.
אם אתם אמיצים ונחושים מספיק כדי לנסות שוב, למרות הכול, כדאי לכם להיעזר בטכניקות ייחודית הנלמדות בקורס לימודי NLP, שמובאות במאמר זה לשירותכם ולבריאותכם – התחלנו!

גמילה מעישון

תוכן עניינים

למה בכלל התחלנו לעשן? ולמה כל כך קשה  לנו להפסיק?

אף אחד מאיתנו לא ידע, טעמה של סיגריה מהי, לפני שהוא צרך את השאיפה הראשונה. באותה נקודת זמן לא היה לנו כל צורך לניקוטין בגוף, כי הרי לא היינו ממוכרים אליו. אז מה פתאום החלטנו להכניס את עצמנו, להתמכרות שיידענו מלכתחילה שלא פשוט לצאת ממנה?

התשובה היא, שהדבר האחרון שחיפשנו בעישון, זו הנאה רגעית, שטחית וחולפת. הצורך שלנו בעישון בא בשעתו ממקום רגשי ונפשי עמוק, וזו הסיבה שבחרנו להתעלם מכל ההזהרות וההפחדות, ולהתחיל לצרוך את עשן הנייר המגולגל, הממולא בכל רע, למרות הכול.

אותו צרוך פנימי, יכול לנבוע מהרבה סיבות, כגון:

  • רצון לברוח מהמציאות, ואמונה שעישון יעזור לנו לטשטש מעט את מורכבויות החיים
  • רצון להרגיש מחוברים חברתית, ולהיות חלק מ'החברה'
  • רצון לטשטש תחושת ריקנות ושיממון פנימי, באמצעות 'מילוי' הזמן בעישון
  • אמונה במיתוסים שאומרים שעל ידי עישון נהפוך לגרסה טובה יותר של עצמנו
  • סקרנות פנימית ודחף להתנסות בדברים חדשים

כמובן שלאחר שהתחלנו לעשן מהסיבות האלה, או כאלה שדומות להן, תבוא גם ההתמכרות הפיזיולוגית, שתגביר עוד יותר את הדחף לסיגריה.

הסיבה שכל כך קשה להפסיק לעשן היא, שבבת אחת אנחנו נדרשים להיפרד מההתמכרות הגופנית, ומההתמכרות הנפשית. מה שיוצר מצב שהגוף דורש בכל תוקף את מנת הניקוטין שלו, והנפש דורשת את ה'מענה' המפוקפק שהיא קיבלה מאותו עשן הרסני, ואנחנו ניצבים בתווך ונקרעים בין הרצון לחדול מהרגל מסוכן, לצורך גופני, רגשי ונפשי מיידי.

 

לאור האמור לעיל, עדיין אפשרי להיגמל מעישון?

בשיטת NLP  מאמינים שכל מה שצריך כדי להיגמל זה רצון עז, ונכונות להילחם על כך. מכאן השיטה כבר תדע לקחת אותנו כל הדרך לגמילה המוצלחת מעישון.

הייחודיות של שיטת NLP, היא היכולת להתחקות אחר המחשבות, ההרגשות והתחושות, מהסוג שגורמות לנו לעשן. מה שמאפשר לנו, להתמודד בצורה טובה יותר עם תהליך הגמילה. גמילה מעישון על פי העקרונות של NLP, הוכחה כיעילה יותר משמעותית, ביחס לשיטות מקבילות.

 

3 השלבים של שיטת NLP לגמילה אפקטיבית מעישון

 

  1. מיפוי הגורם הפנימי לעישון, והכרה בו

רוב המעשנים הכבדים יסבירו שהם מעשנים רק כי זה עושה להם טוב, או רק כי זה מרגיע אותם ונותן להם תחושה נעימה של שחרור ורוגע. אבל לרוב זה לא נכון, והסיבה האמיתית מסתתרת היכן שהוא בתוך עולמו הפנימי של המעשן.

לפעמים זו אמונה פנימית לא מודעת, שאם הוא יפסיק לעשן, הוא לא יצליח לשלוט בכעסים שלו. ולפעמים זה חשש לא מבוסס מעלייה משמעותית במשקל שתבוא בעקבות הפסקת העישון וכו'.

החוכמה היא לגלות בכנות את אותה מחשבה, אמונה או הרגשה, ולהכיר בה כמי שגורמת לנו לעשן. – כל עוד נמכור לעצמנו סיפורים אחרים, לא נצליח להיגמל!

 

  1. מציאת אלטרנטיבות ותשובות, שיסללו את הדרך לגמילה

עכשיו כשאנחנו כבר יודעים מהו הגורם לעישון שלנו, נצטרך למצוא חלופה ראויה שתייתר את הצורך בעישון.

למשל: אם אנחנו מפחדים מהתפרצויות כעס, נטפל בעצמנו בעזרת איש מקצוע טוב. ואם אנחנו מפחדים מעלייה במשקל, נתארגן מראש עם תזונה טובה ומספקת שתשמור על איזון המשקל שלנו, וכן הלאה.

 

  1. שינוי אופן החשיבה על עישון, והשתלת מחשובות אחרות

אם נשאל בן אדם מעשן, מה עולה לו בראש על עישון. הוא יתאר לנו תמונה וורודה, בה הוא עומד בלוקיישן מטורף ועוצר נשימה, עם מזג אוויר אידיאלי וסיגריה מענגת שמעלה עשן ציורי ביד.

כל עוד הוא ימשיך לחשוב באופן חיובי כזה על סיגריות הוא ימשיך לעשן.

הרעיון הוא להעלים את המחשבות האלה, באמצעות השתלת מחשבות חיוביות אחרות. בסגנון הבא: אותו אדם חוגג יום הולדת 99 בריא וחזק, מוקף בנכדיו, אם מבע פנים שאומר; 'ניצחתי את העישון וזה היה שווה!'. – מחשבה יוצרת מציאות!

 

 

3 השלבים שהובאו כאן במספר מילים מוגבל, מתמצתים בקצרה את עקרונות הגמילה שנלמדים בקורס לימודי NLP . בשביל להצליח ליישם אותם במלואם, מומלץ להתייעץ עם מטפל בשיטת NLP, או להירשם לקורס ללימודי NLP  . קורס שיעשיר את עולמכם, ויסייע לכם בכל תחומי החיים, כולל גמילה יעילה מהתמכרות לעישון.

 

לסיכום:

גמילה מעישון זה לא משהו קל, אך בקורס ללימודי NLP לומדים שזה בהחלט אפשרי. שיטת NLP התאימה טכניקות ייחודיות שהופכות את הגמילה להרבה יותר פשוטה וקלה.

את הטכניקות קראתם כאן בקצרה, אך כדאי לכם מאוד ללמוד אותן בהרחבה במסגרת קורס לימודים של NLP

שאלות נוספות

זה תלוי בכל מקרה לגופו. אבל עם הנחישות הנכונה זה יהיה מהר מאוד.
NLP מטפלת בבעיית ההתמכרות מהשורש, לכן התוצאות אפקטיביות לאורך זמן.
אלעד גבריאלוב
אלעד גבריאלוב

לאחר מבצע צבאי אכזרי בו לקחתי חלק, חוויתי קשיים גדולים עם עצמי. בהמלצת חבר פניתי לטיפול בשיטת NLP ומאז חיי השתנו מקצה לקצה. בהמשך לקחתי קורס מקיף ב NLP וזה שדרג מאוד את חיי, ומאז לקחתי על עצמי את השליחות לעזור לכמה שיותר אנשים ללמוד את השיטה ולהסתייע בה.

מורה ל n.l.p.
לחזור אליך עם יותר פרטים לגבי הקורסים?
פוסטים אחרונים
לחזור אליך עם יותר פרטים לגבי הקורסים?