למה אנחנו דוחים את המשימות שלנו? תובנות מחכימות שמתבססות על קורס NLP

לכל אחד מאיתנו יש את רשימת המטלות שלו שרק הולכת ומתארכת, שאנחנו משום מה דוחים את ביצוען. הדחיינות הזאת מעיקה לנו, ומביאה אותנו תמיד למצב שאנחנו מבצעים בסוף את המטלות האלה ברגע שאחרי האחרון, מתוך לחץ וטירוף מערכות.
שום דבר טוב לא יוצא מהדחיינות הזאת, ולמרות שאנחנו יודעים בצורה ברורה שנשלם על זה מחיר כבד בסוף, אנחנו ממשיכים לדחות ולדחות.
אז למה אנחנו עושים את זה לעצמנו? כיצד מתמודדים עם זה? ואיך עושים סוף לדחיינות שלנו אחת ולתמיד? והאם יש סיכוי להגיע למצב בו רשימת המטלות שלנו פשוט מתרוקנת ממשימותיה הרבות לחלוטין?
במאמר הזה נעשה לכם סדר בכל הקשור לדחיינות, על ידי תובנות שנלמדות בקורס NLP.

דחיינות כרונית NLP

תוכן עניינים

קצת רקע על דחיינות

דחיינות זה משהו שמאפיין הרבה מאוד אנשים, ויכולות להיות לה השלכות חמורות בכל תחומי החיים. הדחיינות עשויה לפגוע בחיי החברה שלנו כמו גם בזוגיות, היא יכולה גם לפגוע בנו כלכלית ובעוד הרבה מאוד תחומים.

הנתונים הסטטיסטיים מלמדים אותנו שיותר מ50% מהאוכלוסייה מעידים על עצמם שהם סובלים מדחיינות. עוד מראים לנו הנתונים שאנשים שמתמודדים עם דחיינות מבלים יותר זמן ברשתות החברתיות לעומת אלה שלא דוחים משימות. וכמו כן האנשים האלה מסתובבים עם תחושה תבוסתנית שהם לא מוצלחים מספיק.

ובקיצור ניתן לסכם שהדחיינות לרוב לא נובעת מזה שאנחנו נורא עסוקים, ואין לנו זמן לטפל בהכול. אלא היא נובעת בעיקר מניהול זמן לא נכון במקרה הטוב, או מבזבוז ושריפת זמן רשלנית במקרה הפחות טוב.

 

אז מה היא הסיבה לכך שאנחנו דוחים מטלות?

יש מספר סיבות שבגינן אנחנו דוחים את המטלות שלנו, ואילו רק נצליח לסמן ולאפיין את הסיבות האלו נוכל לשים סוף לדחיינות אחת ולתמיד. אז מה הן הסיבות?

  • העדר הגדרת מטרות ברורה

בחיי היומיום שלנו אנחנו מוצפים באין ספור מטלות שדורשות טיפול. ובין כל שלל המשימות אנחנו עשויים לאבד כיוון, ולפספס שלא במתכוון טיפול בדברים הדורשים טיפול.

מה שקורה בדרך כלל זה שאנחנו מבצעים את המטלות שלנו באופן אקראי ולא מחושב או מתוכנן. ואז אנחנו אמנם מצליחים לעמוד ב 80% מההספקים, אבל על הדרך אנחנו מפספסים את 20% הנותרים. כי ככה זה כאשר עובדים ללא הגדרת מטרות ומשימות ברורה ומסודרת.

  • העדר הבנה מספקת של חשיבות ביצוע המשימה

לכל משימה יש 2 סיבות למה חשוב לבצע אותה:

    1. במידה ונבצע את המשימה נרוויח משהו כגון כסף, שקט, רוגע נפשי, חברים, זוגיות ועוד.
    2. במידה ולא נבצע את המשימה נפסיד משהו מאותם דברים המופיעים לעיל.

לפעמים אנחנו לא מתעמקים מספיק בשביל להבין את חשיבות הביצוע של המטלה ואת הרווחים הבאים איתה. ואנחנו גם לא מקדישים מספיק מחשבה על ההשלכות של אי ביצוע המשימה וההפסדים הכרוכים בכך. וברור שכאשר אנחנו לא חשופים ומודעים באופן מלא לנחיצות וחשיבות ביצוע המשימה אנחנו לא מתאמצים מספיק כדי לבצע אותה.

 

  • צורת חשיבה שמכשילה את ביצוע המשימות

הרי ידוע הדבר שמחשבה יוצרת מציאות. לדרך בה האדם חושב יש כוח אדיר להשפיע על האופן בו הוא יפעל.

כאשר בן אדם מביט לתוך רשימת המטלות שלו ומפזר משפטים כמו 'אוף אין לי כוח לזה' 'די כבר עם כל המשימות האלה' 'זה לא בשבילי' 'אני אוהב לנוח' וכו'. בסופו של דבר משפטים אלה יחלחלו לתוכו וישפיעו על מצב רוחו, והם אפילו יגרמו לתסמינים פיזיולוגים ממשיים כמו עייפות, כבדות וכאבי ראש.

ברור מעל לכל ספק בן אדם שסיגל לעצמו צורת מחשבה מכשילה, לא יבצע את משימותיו, וידחה אותן עוד ועוד.

אז כיצד נשים סוף לדחיינות?

שיטת NLP גורסת שכדי לשים סוף לדחיינות יש לאמץ מספר טכניקות שיעזרו לנו לבצע את המשימות שלנו מבלי להיגרר לדחיינות. כל מי שלמד אי פעם את הקורס של שיטת NLP ידע לדקלם את הטכניקות היעילות האלה בעל פה.

בחרנו להביא לכם כמה טכניקות נבחרות:

 

  • לפעול לפי תוכנית סדורה

קחו לכם דף ועט, או שתפתחו קובץ אקסל במחשב, ותרשמו באופן מסודר את כל המשימות שלכם, גדולות כקטנות. את המשימות תדרגו ותסדרו לפי דרגת חשיבותם, את החשובים יותר תכתבו למעלה, ותדגישו ותסמנו אותם כדחופים לביצוע.

ליד כל משימה תכתבו תאריך בו היא תתבצע, למשימות הדחופות יותר תשבצו תאריך מוקדם ככל האפשר.

ותקבלו החלטה שמהיום אין דבר כזה לטפל במשימות בשליפה מהמותן, כל המשימות מבוצעות על פי תוכנית עבודה כתובה וסדורה. לאחר ביצוע משימה תסמנו אותה בסימון V כדי לתת ביטוי מוחשי להצלחתכם, מה שייתן לכם הרבה כוח ומוטיבציה להמשך.

 

  • לעשות חישובי תועלת מול הפסד

תחשבו היטב מהם הרווחים והתועלת שיצאו מביצוע המשימה, לעומת ההפסדים שיבואו בעקבות דחייתה. כאשר תבינו בצורה ברורה, ותציפו למודעות שלכם את המשמעויות של ביצוע/אי ביצוע של המשימות שלכם, זה יגרום לכם להיות הרבה יותר ממוקדים ומפוקסים.

 

  • תפתחו דפוס מחשבה חיובית

כאשר אתם ניצבים בפני ביצוע משימות רבות, תשננו לעצמכם ללא הרף מסרים חיוביים ואופטימיים. תגידו לעצמכם 'זה קטן עלי' 'אני אצלח את כל המשימות בקלות' 'אני אוהב אתגרים ומשימות' וכו'. ככל שתשכילו להקנות לעצמכם צורת מחשבה זו, תגלו שזה מטעין אותכם בכוחות רבים, וזה ממריץ אותכם לביצוע משימותיכם.

חשוב להדגיש. בתחילה סוג מחשבה זה יראה לכם אולי קצת לא טבעי ומאולץ, אבל חשיבה חיובית זה ממש כמו שריר שצריך לפתח. ככל שתתאמנו עליו, שריר החשיבה החיובית יתפח ויתחזק, ואתם רק תרוויחו מזה.

 

לסיכום:

  • דחיינות זה משהו שהרבה מאוד אנשים מתמודדים איתה. אנשים נוטים לדחות את ביצוע משימותיהם למרות שהם מודעים לכך שיהיו לכך השלכות לא נעימות.
  • הסיבות לכך שאנשים לא ממלאים את משימותיהם מגוונות, וזה בין היתר בגלל חוסר תכנון, ומחשבות מכשילות שלהם.
  • כדי להצליח לשים קץ לדחיינות, יש לפעול על פי תוכנית סדורה הכוללת תאריכי ביצוע מפורטים לכל משימה ומשימה. כמו כן יש להיות מודעים לתועלת שבביצוע המשימה מול ההפסד של אי ביצועה. ובנוסף לכך חשוב לפתח דפוס מחשבה חיובית שיעודד אותנו לביצוע משימותינו.

שאלות נוספות

לא בהכרח, דחיית משימות יכולה לנבוע מהרבה מאוד גורמים וסיבות כגון ניהול לא נכון של זמן, מחשבות מכשילות, וצורת התנהלות מבולגנת ולא מוגדרת.
בהחלט. בשיטת NLP גורסים שבהשמתן של מספר טכניקות יעילות ומוכחות ניתן להיפטר מהדחיינות אחת ולתמיד.
אלעד גבריאלוב
אלעד גבריאלוב

לאחר מבצע צבאי אכזרי בו לקחתי חלק, חוויתי קשיים גדולים עם עצמי. בהמלצת חבר פניתי לטיפול בשיטת NLP ומאז חיי השתנו מקצה לקצה. בהמשך לקחתי קורס מקיף ב NLP וזה שדרג מאוד את חיי, ומאז לקחתי על עצמי את השליחות לעזור לכמה שיותר אנשים ללמוד את השיטה ולהסתייע בה.

מורה ל n.l.p.
לחזור אליך עם יותר פרטים לגבי הקורסים?
פוסטים אחרונים
לחזור אליך עם יותר פרטים לגבי הקורסים?