איך ניפטר מהחרדות? מתוך קורס שיטת NLP לטיפול בחרדות.

ישנם רבים המתהלכים בקרבנו והם כביכול אנשים חופשיים. אבל בפועל הם רחוקים מהחופש שנות אור. הם כלואים בתוך עצמם. החופש שלהם כבול באזיקים, לא, לא מדובר באזיקים פיזיים ומוחשיים. אלא בחרדות קשות שאוזקות אותם בחוזקה, ושוללות מהם חיים חופשיים ותקינים.
למעשה אפשר לומר שכמעט כל אחד ואחת מאיתנו חווה אי פעם חרדה כזו או אחרת. לעיתים אנו מתכחשים לה ומדחיקים אותה, למרות הסבל הבלתי נסבל שהחרדה מעוללת לנו.
האם זוהי גזירת גורל? האם נגזר עלינו לחיות את המשך חיינו בצורה זו?
בוודאי שלא! קיימות מגוון דרכי טיפול בחרדות. אחת הבולטות והאפקטיביות ביותר, היא שיטת NLP לטיפול בחרדות.
כדי להבין יותר טוב מהי גישת NLP לטיפול בחרדות. ריכזנו בעבורכם את עיקרי השיטה.
המשיכו איתנו לשורות הבאות.

טיפול בחרדות NLP

תוכן עניינים

שיטת NLP לטיפול בחרדות קשות מורכבת ממספר מימדי טיפול

 

  1. תהליך השלמה עם החרדה

השלב הראשון שעושים בטיפול NLP  בחרדות, הוא השלמה וקבלה של החרדה ממנה סובל המטופל. מתוך הבנה שכל חרדה שתוקפת בן אדם נועדה קודם כל כדי להגן עליו. למשל בן אדם שיש לו חרדה ממקומות סגורים, צריך להבין שהחרדה באה בעצם למנוע ממנו לעשות דברים לא אחראיים.

ומהמקום הזה המטופל יכול להבין, להכיל, ולקבל את החרדה שכל כך מציקה לו.

 

רק לאחר שהמטופל עבר בהצלחה את תהליך ההשלמה עם החרדה. שיטת NLP  מסייעת למטופל לאפיין את החרדה. באופן שידע להבחין אילו מרכיבים מתוך החרדה הם טובים ורצויים לו, והם רק יסייעו לו לשמור על עצמו, ואילו מרכיבים הם רעים והרסניים בעבורו, ועליו להיפטר מהם במהירות.

 

  1. נטרול הטיות קוגנטיביות

מה שהכי גורם לאנשים לגדל ולטפח את החרדות בקרבם. אלו הטיות קוגניטיביות. כלומר, המוח שלהם נוטה להעניק למציאות מסוימת פרשנות קיצונית ולא פרופורציונלית לעובדות האובייקטיביות.

למשל, אדם שימנע מעצמו לחצות במעבר חציה כי הוא מאמין ש:

  • מלא אנשים מתים מהפעולה הזו [כמובן שזה לא נכון]
  • 1 מתוך כל 500 אנשים לא מגיעים בשלום לעברו השני של הכביש [כמובן שזו המצאה]

במקרים מסוג זה האדם מאמץ לעצמו חשיבה לא מידתית כלפי המציאות, והוא מפתח אמונות טפלות שמצמיחות בקלות את החרדות.

סיבה נוספת לטיפוח חרדות היא למשל, התעלמות מוחלטת ממיליארדי אנשים בעולם שחוצים מידי יום את הכביש בהצלחה ובבטחה, ומתן יחס מוגבר וחריג לבודדים שכן נפגעים מידי פעם. או שאדם מפמפם לעצמו בלי סוף ובאופן אובססיבי את התרחיש בו הוא חוצה את הכביש, ומשאית אימתנית דוהרת לכיוונו במהירות מופרזת, והסוף ידוע….

 

בשיטת NLP עוזרים למטופל לזהות את ההטיות האלה, שמצמיחות בסופו של יום את החרדות. ולמגר אותן.

 

ריפריימינג

אחד מהכלים המשמעותיים ביותר של NLP למיגור החרדות הוא ה 'ריפריימינג' . שזה למעשה לקחת את הסיטואציה שהמטופל כה חרד ממנה, ולצייר ולהאיר אותה באור אחר, חיובי הרבה יותר.

כגון  אדם החושש לאכול סוכריה, שמה הסוכריה תדרדר למורד גרונו, והוא חלילה עלול להיחנק כתוצאה מזה. במקרה כזה, שיטת NLP לוקחת את הסיטואציה הזו שהמטופל שיווק לעצמו עד עתה בצורה אפוקליפטית. ומתארת אותה בצורה הבאה:

'אתה מאוד זהיר באכילת סוכריות כדי למנוע מצבים לא רצויים.' ואז זה הופך בעיני המטופל להרבה יותר חיובי, הגיוני, ולגיטימי. וזה מסייע לו לשנות את התפיסה שלו לחיוב, לגבי מה שייצר אצלו את החרדה.

 

 

  1. דמיון מודרך בדרך להפטר והחרדות

אחד מהכלים העוצמתיים ביותר בטיפול NLP בחרדות, הוא הדמיון המודרך.

בעזרת הכלי המדהים הזה מכניסים את המטופל בעזרת הדמיון לתוך הסיטואציה שכל כך מפחידה ומרתיעה אותו. בתהליך האדם חווה את הסיטואציה כמעט במוחש, בתהליך מאפשרים למטופל לחוש את כל התחושות הקשות שהוא חרד מפניהן, אבל על הדרך הוא מקבל עוד זוויות הסתכלות, והוא מועצם בעוד תחושות ורגשות שהם בעיקר חיוביים. וכך תת המודע ומערכות המחשבה של המטופל עוברות סוג של 'פרמוט' . ובזכות זה הוא מסוגל לראות את הסיטואציה באור חיובי יותר.

 

במהלך ההדרכה המבוססת על דמיון מעניקים למטופל 'קרקע יציבה' למקרה והוא יותקף שוב בחרדה. ב NLP מקובל מאוד למשל ללמד את המטופל להשתמש בטכניקת ה'בועה'. שמשמעותה היא, שלא משנה מה קורה, ואיזו חרדה תוקפת אותנו, אנו מקיפים את עצמנו בעזרת הדמיון במן בועה המקיפה אותנו ומבדילה אותנו מהמציאות שבחוץ.

בתוך הבועה הכול רגוע, הכול שליו. אין את הגורם הזה שמוביל אותנו לחרדה, או שיש את הגורם הזה אבל הוא מנוטרל מכל יכולת להזיק לנו, ואולי אפילו ההפך, הוא בא לסייע ולעזור לנו.

בדמיון הרי הכול אפשרי, וזה עובד פלאים.

 

 

כמובן שהבאנו כאן רק את הבסיס לטיפולי NLP בחרדות. קיימות עוד המון טכניקות שמבוססות על תורת NLP . כל מטפל והנקודות עליהן הוא שם את הדגשים, וכל מטפל עם הטכניקות שהוא מעדיף או שהוא פיתח בהתבסס על שיטת NLP .

חשוב מאוד לדעת שלחרדות יש נטייה מובהקת להתפתח ולגדול. ככל שמזניחים אותן, החרדות רק גדלות ומסתעפות, והן גם עוברות לעוד ולעוד תחומים, כאש בשדה קוצים. ולכן מומלץ לטפל בהקדם במקרה של זיהוי חרדה.

אם ברצונכם להיעזר בשיטת NLP לטיפול בחרדות, גשו בהקדם לאיש מקצוע טוב והשתמשו בכלים המדהימים שיש ל NLP להציע בתחום החרדות, חבל סתם לסבול. ואם תרצו לעשות עם עצמכם קצת יותר, מומלץ לכם לעשות קורס nlp, וללמוד את השיטה על בוריה

 

לסיכום:

כדי לטפל בחרדה יש קודם כל להכיר בבעיה ובקשיים והנזק שהחרדה גורמת לנו. לאחר שהכרנו בבעיה ניתן להיעזר במגוון שיטות טיפול. הבולטת שבהן היא שיטת NLP לטיפול בחרדות.

השיטה תעזור לנו בין היתר באמצעות שלושה מרכיבי טיפול מרכזיים.

  • תהליך השלמה עם החרדה
  • נטרול הטיות קוגניטיביות בעזרת 'ריפריימינג'
  • שימוש בדמיון מודרך

במידה ונתקלתם בחרדה רצוי לטפל בה בהקדם, על מנת לשפר את איכות חייכם. ועל מנת למנוע מהחרדה להעמיק ולהתרבות.

 

בהצלחה רבה.

 

שאלות נוספות

לאחד הגורמים העיקריים לפיתוח חרדות קוראים 'הטיות קוגניטיביות' משמעות המונח הזה היא. שאנשים נותנים פרשנות קיצונית או לא פרופורציונלית לתרחישי המציאות. וכתוצאה מכך הם מפתחים את החרדה.
בבואנו לטפל בחרדות שלנו אנחנו צריכים קודם כל להכיל ולקבל את החרדות שלנו בהבנה. נצטרך לחבק אותן ולעשות להן מקום, ורק אז נוכל לגשת לטיפול. תהליך ההשלמה עם החרדות הוא המפתח להצלחת כל טיפול.
אלעד גבריאלוב
אלעד גבריאלוב

לאחר מבצע צבאי אכזרי בו לקחתי חלק, חוויתי קשיים גדולים עם עצמי. בהמלצת חבר פניתי לטיפול בשיטת NLP ומאז חיי השתנו מקצה לקצה. בהמשך לקחתי קורס מקיף ב NLP וזה שדרג מאוד את חיי, ומאז לקחתי על עצמי את השליחות לעזור לכמה שיותר אנשים ללמוד את השיטה ולהסתייע בה.

מורה ל n.l.p.
לחזור אליך עם יותר פרטים לגבי הקורסים?
פוסטים אחרונים
לחזור אליך עם יותר פרטים לגבי הקורסים?