איך נשפר את הביטחון העצמי שלנו? – הצצה לקורס לימודי NLP

רבים הם האנשים המסתובבים בתחושה, שלו רק הייתה להם טיפה יותר ביטחון עצמי, הם היו נוסקים לגבהים, ושום דבר לא היה יכול לעצור אותם בדרך להצלחה. חוקרי שיטת NLP הפכו כל אבן בעשורים האחרונים על מנת לשים את האצבע, ולעלות על הנקודות שבעקבותיהן בן אדם חש בטוח בעצמו ובמעשיו, או לחילופין הוא מתערער ומאבד את בטחונו העצמי. חוקרי NLP הצליחו להגיע למסקנות ולתובנות מאוד מעניינות בתחום ביטחון העצמי. ולאחר שהם הצליחו לאפיין בצורה מדויקת כיצד פועל מערך ביטחון העצמי אצל בני האדם. הם הרכיבו סל כלים שלם, שבכוחם להעצים עד מאוד את ביטחון העצמי שלנו.

במידה וגם אתם מעוניינים לשפר פלאים את ביטחון העצמי שלכם, הצטרפו אלינו לשורות הבאות, ותבינו כמה דברים בהקשר הזה, שבכוחם לשנות לכם את החיים.

בטחון עצמי nlp

תוכן עניינים

על פי קורס NLP ביטחון עצמי – האם אנחנו באמת נטולי ביטחון עצמי?

ב NLP הגיעו למסקנה מדהימה, לפיה אין אדם שאין לו ביטחון עצמי.

כלומר ביטחון עצמי זהו לא רכיב שהוטמע בחלק מהאנשים, בעוד החלק האחר מקופח.

ביטחון עצמי לא נמדד לפי אדם זה או אחר, שיש לו או אין לו ביטחון עצמי. אלא זה נמדד ביחס לפעולה.

לדוגמא, כאשר בן אדם בריא קם בבוקר והוא יורד מהמיטה ונעמד על רגליו, הוא עושה את זה בביטחון עצמי מלא, באופן שהוא אפילו לא מודע לכך שפעולה זו דורשת ביטחון עצמי. ולעומתו בן אדם שזה עתה התאושש מניתוח בברך, ירד מהמיטה בחשש רב, והוא יעשה את זה באיטיות הנובעת מהעדר ביטחון עצמי ביכולת שלו לעשות פעולה זו, וזאת על אף שהרופאים אומרים לו שהוא יצליח לבצע את הפעולה בצורה מושלמת.

דרך דוגמא זו אנחנו מבינים שלכל אחד מאיתנו יש ביטחון עצמי, זה פשוט כבר פועל אצלינו על 'אוטומט' ולכן אנחנו אפילו לא מודעים לו.

עכשיו ברור שכאשר אנחנו עושים דברים שאנחנו מורגלים בהם כמו, נהיגה, ריצה, קפיצה, אנחנו מלאי ביטחון עצמי. ולעומתם כאשר אנחנו מבצעים פעולות חדשות לנו בפעם הראשונה אנחנו נעדרי ביטחון לחלוטין.

ב NLP הבינו שעל מנת להעצים את ביטחוננו העצמי, אנחנו חייבים להבין שאין אוטומטיות או מקריות בפעולות הרגילות שאנחנו מבצעים, כל פעולה ולו הקטנה ביותר שאנחנו עושים, אנחנו עושים מתוך ביטחון עצמי מלא. הצפת המודעות לכך הוכיחה את עצמה כמשהו שמקנה ביטחון עצמי, ומזניק את תחושת המסוגלות שלנו.

 

ביטחון עצמי אינו מקשה אחת

ישנם כמה סוגי ביטחון עצמי, למשל:

  1. ביטחון עצמי תיאורטי
    מדובר באדם הבטוח בידיעותיו התיאורטיות, הוא שולט וחולש על תחומי ידע תאורטיים, והוא בטוח מאוד בידיעותיו. אך הוא מתקשה להוציא אותם לפועל, מכיוון שהוא סובל מחוסר בביטחון עצמי יישומי. כלומר הוא איננו בטוח ביכולותיו ליישם את ידיעותיו בפועל.
  1. ביטחון עצמי יישומי
    מדובר בבן אדם שהוא יישומי מאוד. הוא מצטיין בהוצאתן לפועל של תוכניות. אך לעומת זאת הוא מאוד לא בטוח בידיעותיו, והוא נחבט תדיר בספקות, גם בדברים האמורים להיות ברורים וחדים עבורו, מה שמקשה עליו לנצל את כישוריו הביצועיים.

 

ב קורסי NLP  יודעים לאפיין ולפרק לגורמים את כל סוגי ביטחון העצמי. ותוך הכירות עמוקה עם סוגיו השונים, יודעים ב NLP לתת כלים אופרטיביים, להגברת והעצמת כל סוגי ביטחון העצמי הקיימים.

 

לבנות ביטחון עצמי נטול תלות בגורמים חיצוניים על פי NLP

לאנשים יש נטייה לקבל ביטחון עצמי, או לאבד אותו, כתוצאה מאירועים חיצוניים הפוגשים אותם. כמו למשל מרצה העולה לתת הרצאה, והוא רואה שהקהל מרותק ומקשיב לו בקשר רב, או – אז הבטחון העצמי שלו נוסק השמיימה. ובניגוד אליו מרצה אחר עולה לתת הרצאה, והוא נתקל בתלמיד נודניק שקוטע אותו שוב ושוב ומערער על תוכן ההרצאה שלו, ואז ביטחונו העצמי מתרסק לחלוטין.

נטייה זו היא ממש לא טובה. אסור שהביטחון העצמי שלנו יבנה או ייהרס כתוצאה ממאורע חיצוני כזה או אחר.

ולכן חשוב מאוד שביטחון העצמי שלנו ישאב את כוחו מתוך מאגרי אמונה עצמית פנימית יוקדת. אנחנו צריכים ללמוד להיות שלמים עם מי שאנחנו, ובפעולות שאנחנו עושים, ממקום פנימי עמוק ואמיתי. ורק ככה נצליח לשמר את ביטחוננו העצמי לאורך זמן, ובאופן שהוא יהיה עמיד בפני רוחות חיצוניות, חזקות ככל שיהיו.

ב NLP  גורסים שביטחוננו העצמי תלוי אך ורק בנו, והוא מציע מגוון טכניקות, כמו דמיון מודרך, באמצעותם נצליח להטמיע בתוכנו ביטחון עצמי חזק, הבא מהמקומות הפנימיים הנכונים.

עוד שמים דגש ב NLP , לא להיבהל מכישלונות. ברגע שנבין שכישלונות זה חלק בלתי נפרד מחיינו, ואין אדם שלא ניכשל מידי פעם. הביטחון העצמי שלנו לא יתפוגג בעקבות כל אי הצלחה נקודתית.

זה שנכשלנו ממש לא אומר שאנחנו לא מצוינים במה שאנחנו עושים.

 

הקוד של NLP להתנעת הבטחון העצמי בתוכנו

ב NLP מאמינים שביטחון עצמי זה משהו שאפשר לעזור לו להתפתח בתוכנו דרך שימוש בטכניקות דיבור ותנועה. ב NLP מלמדים לעשות בין היתר שימוש נכון בתנועות, בטון ועוצמת הדיבור, ושימוש נכון ומושכל במילים. דברים אלה מעצימים מאוד את תחושת ביטחון העצמי בקרבנו. את כל זה ניתן ללמוד בקורס לימודי NLP. קורס כזה תוכלו למצוא באונליין באופן פרונטלי.

 

לסיכום

  • לכל אדם יש את היכולת לשפר את ביטחון העצמי שלו. אין בן אדם שאין לו ביטחון עצמי, יש כן אדם שאין לו ביטחון עצמי ביחס לפעולות ספציפיות.
  • אין רק סוג אחד של ביטחון עצמי, שיטת NLP יודעת לאבחן את כל סוגי ביטחון העצמי, ולהתאים לכל סוג וסוג את הכלים לשפר אותו.
  • חשוב מאוד שביטחון העצמי שלנו יבוא ממקום פנימי עמוק, ושהוא יהיה נטול כל תלות במקרים חיצוניים הסובבים אותנו.
  • לא ניתן לאף כישלון לרסק לנו את ביטחון העצמי, זה בסדר להיכשל.
  • NLP מלמד אותנו שניתן לשפר את ביטחוננו העצמי באמצעות תנועות גוף נכונות.

בהצלחה רבה.

שאלות נוספות

רבים הם האנשים החושבים שביטחון עצמי נמוך זה נתון עובדתי שבלתי ניתן לשינוי, הנובע מהאופי של הבן אדם. אבל זה פשוט לא נכון. שיטת NLP מציגה שלל כלים וטכניקות לשיפור ביטחון העצמי של כל אדם.
בראיית NLP אין אדם שאין לו ביטחון עצמי! יש אדם שאין לו ביטחון עצמי כלפי פעולה מסוימת. כלומר בטחון העצמי הוא לא חלק מהאדם עצמו, אלא הבטחון שהאדם חש או לא, כלפי פעולה מסוימת או אדם ספציפי.
אלעד גבריאלוב
אלעד גבריאלוב

לאחר מבצע צבאי אכזרי בו לקחתי חלק, חוויתי קשיים גדולים עם עצמי. בהמלצת חבר פניתי לטיפול בשיטת NLP ומאז חיי השתנו מקצה לקצה. בהמשך לקחתי קורס מקיף ב NLP וזה שדרג מאוד את חיי, ומאז לקחתי על עצמי את השליחות לעזור לכמה שיותר אנשים ללמוד את השיטה ולהסתייע בה.

מורה ל n.l.p.
לחזור אליך עם יותר פרטים לגבי הקורסים?
פוסטים אחרונים
לחזור אליך עם יותר פרטים לגבי הקורסים?